S rostoucím množstvím počtu členů Cechu začala být ruční správa členství, členských kartiček, plateb a neplatičů až příliš časově náročná. Rozhodli jsme se tedy, že se pokusíme celou administrativu co nejvíce zautomatizovat.
Poznámka
Tento článek pouze stručně popisuje obecné principy fungování nového systému. Podrobné návody k jednotlivým krokům (převod starého členství, žádost o nové členství, prodloužení členství, platba členských poplatků, tisk členských kartiček, ...) se nachází v dalších příspěvcích.
Technologie
Původní registrační systém byl vybudován v Google Forms, přičemž veškerá data (včetně tzv. Cechovní knihy a plateb) se propisovala do tabulky Google Sheets.
Pro nový systém jsme se rozhodli využít stávajících webových stránek Cechu postavených na redakčním systému
Joomla!
, do kterého jsme začlenili aplikaci pro správu členství
Membership Pro
. Co se pak on-line plateb členských poplatků týká, po několika neúspěšných pokusech a odmítnutích jsme nakonec začali používat platební bránu
Stripe
.
„Uživatelský účet“ a „Členství v Cechu“
Uživatelský účet na stránkách Cechu je zdarma a jeho založením nevzniká členství v Cechu. Pro přispívání do fóra musíte mít z bezpečnostních důvodů vytvořen uživatelský účet.
Po vytvoření uživatelského účtu (a po přihlášení) si můžete požádat o
Členství v Cechu. Na aktivní členství je například vázáno množství členských výhod. Pokud členství vyprší (typicky po nezaplacení členských příspěvků), je možné on-line požádat o jeho prodloužení, čímž se znovu aktivuje členská kartička se stejným číslem.
Žádost o členství, správa členství
Na rozdíl od starého systému může o členství v Cechu požádat pouze uživatel
zaregistrovaný a přihlášený na cechovních stránkách.
Poznámka: data členů Cechu zaregistrovaných do starého systému budou přenesena do systému nového.
Po zalogování do systému bude přihlášený uživatel moci podat žádost o členství v Cechu, prodloužit členství, zaplatit členské poplatky, upravit svá data (adresu, kontaktní údaje, ...), vytisknout členskou kartičku apod.
Členské kartičky
Pro čerpání slev u našich partnerů není členská kartička zapotřebí - stačí příslušnému partnerovi sdělit členské číslo. Kartičky už tudíž nebude vyrábět a rozesílat Cech. Pokud by však někdo ze členů kartičku chtěl mít
na papíře, bude si ji moci stáhnout a vytisknout ihned po aktivaci (tj. zaplacení) členství.
Poznámka: všichni členové , kteří se zaregistrovali ve starém systému a zaplatili poplatek, členské kartičky ještě obdrží.
Platnost členství
Členství už nebude platné do 31. ledna jako dříve, ale bude platit celý rok od data aktivace (zaplacení členského příspěvku).
Poznámka: platnost členství letošních neplatičů bude po přechodu na nový systém prodlouženo do konce kalendářního roku, kdy v případě nezaplacení příspěvku automaticky propadne.